سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابخانه شاهد
 
قالب وبلاگ

زن وشوهری بیش از 60 سال بایکدیگر زندگی مشترک داشتند.آنها همه چیز را به طور مساوی بین خود تقسیم کرده بودند.در مورد همه چیز باهم صحبت می کردند وهیچ چیز را از یکدیگر پنهان نمی کردند مگر یک چیز:یک جعبه کفش در بالای کمد پیرزن بود که از شوهرش خواسته بود هرگز آن را باز نکند ودر مورد آن هم چیزی نپرسد

در همه این سالها پیرمرد آن را نادیده گرفته بود اما بالاخره یک روز پیرزن به بستر بیماری افتاد وپزشکان از او قطع امید کردند.در حالی که با یکدیگر امور باقی را رفع ورجوع می کردند پیر مرد جعبه کفش را آوردونزد همسرش برد

پیرزن تصدیق کرد که وقت آن رسیده است که همه چیز را در مورد جعبه به شوهرش بگوید.پس از او خواست تا در جعبه را باز کند .وقتی پیرمرد در جعبه را باز کرد دو عروسک بافتنی ومقداری پول به مبلغ 95 هزار دلار پیدا کرد پیرمرد دراین باره از همسرش سوال نمود.

پیرزن گفت :هنگامی که ما قول وقرار ازدواج گذاشتیم مادربزرگم به من گفت که راز خوشبختی زندگی مشترک در این است که هیچ وقت مشاجره نکنید او به من گفت که هروقت از دست توعصبانی شدم ساکت بمانم ویک عروسک ببافم.

پیرمرد به شدت تحت تاثیر قرار گرفت وسعی کرد اشک هایش سرازیر نشود فقط دو عروسک در جعبه بود پس همسرش فقط دو بار در طول زندگی مشترکشان از دست او رنجیده بود از این بابت در دلش شادمان شد پس رو به همسرش کرد وگفت این همه پول چطور؟پس اینها ازکجا آمده؟

در پاسخ گفت :آه عزیزم این پولی است که از فروش عروسک ها به دست اورده ام.


[ پنج شنبه 90/2/8 ] [ 7:1 عصر ] [ پیام ] [ نظرات () ]

 


[ پنج شنبه 90/2/8 ] [ 6:49 عصر ] [ پیام ] [ نظرات () ]

آلبرت اینشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان دی ارکلرونگ، یعنی بیانیه، که در سال 1954 (1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشته است اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می دهد و آن را کامل ترین و معقول ترین دین می داند.

این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه اینشتین با آیت الله العظمی بروجردی است که توسط مترجمین برگزیده شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است.

به گزارش جهان جهان اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه مجلسی که از عربی به انگلیسی و ... توسط حمیدرضا پهلوی (فوت 1371 ش) و ... ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می شده تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده اند.

از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می کند که هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون می شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز می گردند مشاهده می کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ... اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه "انبساط و نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می نویسد....

همچنین اینشتین در این رساله "معاد جمسانی" را از راه فیزیکی اثبات می کند (علاوه بر قانون سوم نیوتون = عمل و عکس العمل) او فرمول ریاضی "معاد جسمانی" را عکس فرمول معروف "نسبیت ماده و انرژی" می داند: E=M.C2>>M=E:C2 یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینا به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.

اینیشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و بارها به لفظ "بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ "حسابی عزیز"...یاد کرده است.

000/000/3 دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسور ابراهیم مهدوی (مقیم لندن) با کمک برخی از اعضاء شرکت های اتومبیل بنز و فورد و .. از یک عتیقه دار یهودی بوده و دست خط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی رایانه ای چک شده و تأیید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است


[ پنج شنبه 90/2/8 ] [ 6:48 عصر ] [ پیام ] [ نظرات () ]

       قلب تان را از نفرت پاک کنید.

              ذهن تان را از نگرانی ها دور کنید .

                      ساده زندگی کنید .

                              بیشتر بدانید

                                      کم تر توقع داشته باشید


[ پنج شنبه 90/2/8 ] [ 6:39 عصر ] [ پیام ] [ نظرات () ]

  1.    یک مورچه خوار 6 فوت طول دارد, در حالی که پهنای دهان او تنها یک اینچ است.

2.    مار آناکوندا در کجا زندگی می کند؟این مار که بزرگ ترین و بلند ترین مار دنیاست;در باتلاق ها و رودهای امریکا زندگی می کند.

3.    مورچه ها چه قدر می خوابند؟مورچه ها در روز فقط سه ساعت می خوابند.

4.    خفاش ها و شیرها چه قدر می خوابند؟خفاش ها 19 ساعت و شیر ها 17 ساعت می خوابند.

5.    هزارپا چند پا دارد؟هزارپاها 60 پا دارند.

6.    شاخک پرولنه برایش چه فایده ای دارد؟شاخک پروانه گوش, زبان و بینی اوست.

7.    کدام حیوان نمایش بازی می کند؟ روباه حیوان حیله گری است. روباه وقتی خرگوش می بیند بالا و پایین می پرد, روی خاک می غلطد.مثل گربه ها قوز می کند و اداهای عجیب در می آورد و وقتی خرگوش حسابی سرگرم شد روی او می پرد و شکارش می کند.

8.    گوش انسان ها اصوات کمتر از 16 و بیشتر از 20هزار بار ارتعاش در ثانیه را نمی شنود با این ترتیب خیلی از صداها در فضا منتشر می شود که گوش انسان قادر به درک آن ها نیست ولی حشرات و حیوانات پاره ای از آن ها را درک می کنند. پس بسا جانورانی که ما آن ها را خاموش تصور می کنیم, در حالی که با خود فریادهای گوش خراشی دارند.

9.    خوک ها به دلیل فیزیک بدنی نمی توانند آسمان را ببینند.

10.                      دلفین ها هم مانند گرگ ها هنگام خواب یک چشمشان را باز می گذارند.

  ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/2/6 ] [ 4:52 عصر ] [ پیام ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 104845